۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۹۴۹۳۵
حجت الاسلام ذوالنور:

پذیرش FATF مشکلی از مردم حل نمی کند | به جای حاشیه سازی به درد مردم برسید

پذیرش FATF مشکلی از مردم حل نمی کند | به جای حاشیه سازی به درد مردم برسید
نماینده مجلس با بیان اینکه پذیرش FATF مشکلی از مردم حل نمی کند، گفت: مسؤولان به جای تکیه بر معاهدات غربی و حاشیه سازی باید به درد مردم رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تجمع مردم انقلابی در مخالفت با فشار برای تصویب خود تحریمی و تشدید تنگناهای معیشتی که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های جامعه فشارهایی است که سعی می‌شود مقام معظم رهبری را وادار کنند که اختیار مراکز و مراجع قانونی نظیر مجمع تشخیص تحت تأثیر قرار گرفته و رهبری به مجمع دستور دهد تا FATF تصویب شود.

مجلس تحت شدیدترین لابی‌ها برای تصویب قراردادهای ننگین است

وی افزود: وزرایی در کابینه نامه نوشته اند و با فشار سعی در تصویب FATF دارند و  شاهد هستیم مجلس شورای اسلامی تحت شدیدترین فشار و لابی‌های گسترده برای تصویب این قراردادهای ننگین است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با  با بیان این که مشروعیت نمایندگان مجلس با مردم است، اظهار داشت: همین مردم که برخی نمایندگان به آن‌ها انگ می‌زنند نمایندگان را به مجلس فرستادند و برای حفظ عزت کشورمان خواستار عدم تصویب قراردادهای استعماری هستند.

وی ادامه داد: در جریان سؤال از رییس جمهور از نماینده ای سؤال شد که چرا سؤال خود را پس گرفتی، آن نماینده پاسخ داد که اگر امضای خود را پس نگیرم دولت من را تحریم می‌کند و مجبور به پس گیری امضا شدم.

شعار فریب کاری برخی مسؤولان گوش ملت را کر کرده است

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به مشکلات جامعه ابراز داشت: شعار فریب کاری برخی مسؤولان گوش ملت را کر کرده است اما با این حال نمی‌گذارند نمایندگان به وظیفه قانونی خود عمل کنند، مجلس باید به گونه ای مخالفت خود را با قراردادهای استعماری بیان کند که اگراین قراردادها تصویب شد فردا جوابی برای ملت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در مجلس نگذاشتند نماینده از حق خود علیه این لوایح سخنرانی کند و بعد از پایمال کردن حق نمایندگان CFT را تصویب کردند، ملت به شما اختیار ندادند که با زیر پا گذاشتن قانون سرنوشت بدی رقم بزنید، نمی‌توان با کار غیر قانونی برای مردم قانون تصویب کرد.

برخی مسؤولان وانمود می‌کنند تصویب لوایح استعماری برای رفع مشکلات جامعه است

عضو کمسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان دل مردم را خالی کرده و وانمود می‌کنند برای رفع مشکلات جامعه لوایح استعماری را تصویب می‌کنند، درباره تصویب اسناد بین المللی آن چیزی که آقایان مطرح می‌کنند واقعیت ندارد و  به رییس جمهور و وزیر خارجه و رییس مجلس اعلام می‌کنم آماده مناظره با شما هستم و قضاوت را به مردم واگذار می‌کنم.

وی با اشاره به تبعات و و عواقب پذیرش FATF اضافه کرد: در این لایحه استعماری باید نوکر و بله قربان گوی استکبار باشیم، سرمردم کلاه نگذاریم که اگر FATF را بپذیریم هروقت دلمان خواست بیرون می‌آییم که این هم دروغ است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا برخی برای برای تصویب لوایح ننگین استعماری به مردم دروغ می گویند، گفت: گفته می‌شود چاره نیست و اگر عضو FATF نشویم تحت فشار هستیم که این حرف دروغ است واین که ادعا می شود این لایحه زیر نظر سازمان ملل است این موضوع هم دروغ بزرگی است.

وی افزود: به مردم می گویند FATF ضرر ندارد و هر وقت بخواهیم بیرون می‌آییم این حرف دروغ است چون پذیرش شدن این لایحه دست خودمان است ولی بیرون آمدن آن دست ما نیست.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه برخی مسؤولان می خواهند مردم را فریب دهند تا متوجه اوضاع نباشند، اظهار داشت: آقای رییس جمهور به شعور مردم توهین نکنید، ملت ایران فراموش کار نیست و به یاد دارند پس از برجام گفتید همه تحریم‌ها برداشته می‌شود ولی این گونه نشد و امروز وزیر خارجه می گوید که هدف برجام رفع مشکلات اقتصادی نبوده است.

وی با بیان اینکه ارتباط با کشورها منوط به پذیرش FATF نیست، ادامه داد: با رییس مجلس، وزیر خارجه و و معاونان وی بحث کردم ولی جواب علمی و اقتصادی درباره CFT نگرفتم، درود بر اعضای شورای نگهبان که این قراردادهای استعماری را رد کردند و این توقع را از مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم که آن رد کند.

رییس جمهور سر مردم را با مسائل حاشیه ای گرم نکند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ابراز داشت: مراجع عظام تقلید نسبت به موضع گیری‌های رییس جمهور حساسیت نشان دادند،  به دولتمردان و رییس جمهور اعلام می‌کنیم سر مردم را با مسائل حاشیه ای گرم نکنید و نسبت به مسائل اعتقادی و باورهای مردم سهل انگاری نکرده و مسیر کج نروید.

رییس جمهور به جای مواضع غلط درباره مسائل دینی به مشکلات مردم رسیدگی کند

وی با اشاره به اعتراض مراجع تقلید نسبت به موضع روحانی درباره حجاب عنوان کرد: اگر سواد ندارید وارد مسائل اعتقادی و دینی نشوید و آن را به حوزه واگذار کرده و دغدغه‌های مردم رسیدگی کنید از سوی دیگر معاون رییس جمهور می‌گوید همه توان خود را برای ورود به ورزشگاه انجام می‌دهم، دولت درد مردم را نمی‌داند چون مشکل جامعه رفتن به ورزشگاه نیست بلکه آسیب‌های اجتماعی، گرانی، بیکاری، طلاق مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: آقای روحانی مشکل مردم اعتیاد، فقر، حاشیه نشینی و وجود بیش از 8 میلیون جوان بیکار است، مشکل جامعه پدر خانواده ای است که به عنوان کارگر سر میدان می‌رود ولی سرکار نمی‌رود و نان خالی به دست نیاورده و بی پول و خجالت زده به خانه می‌رود، مشکل جامعه حضور بانوان در ورزشگاه نیست.

وی با اشاره به مشکلات جامعه و بیکاری جوانان اضافه کرد: چرا دولت برای رفع بیکاری اقدامی انجام نمی‌دهد، جوان فوق لیسانس به من می‌گوید حاضر است با حقوق 500 هزار تومانی مشغول به کار شود ولی کاری نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور باید نسبت به رفع مشکلات جامعه اهتمام داشته باشد، خاطرنشان کرد: وقتی که آقای روحانی با کفش ۷ میلیونی در تلویزیون حضور پیدا کرده و مصاحبه می‌کند مشخص است که هیچ دغدغه ای نسبت به مشکلات جامعه ندارد.

محمد قمین
ارسال نظرات